Arvepidamine autode ajaloo üle on läinud üha selgemaks, sest andmeid kogutakse üha agaramalt ning neile on võimalik ka hõlpsasti ligi pääseda. See on kelmide elu parajaks põrguks teinud, aga kahjuks ei ole petturid kuhugi kadunud, sest veel leidub kliente, kes korralikku eeltööd ei tee ning kellele on veel võimalik romusid pähe määrida. Ole sina nutikam!

Kui auto on Eesti päritolu

Kodumaiste autode ajaloo kontrollimine on tehtud eriti lihtsaks. Transpordiameti lehel võtab taustakontrolli teostamine vaid mõne minuti. Piisab, kui tead registreerimisnumbrit ja sulle avaneb sõiduki kohta palju infot (sh auto läbisõit, vead ülevaatuse läbimisel ning omanikuvahetused). Igasugused anomaaliad tasub müüjaga üle täpsustada ning kui jutt on kahtlane, siis võiks olla ettevaatlik.

Teine kohustuslik peatus on Eesti Liikluskindlustuse Fondi koduleht. Ka siin tuleb sisestada kõigest registreerimisnumber ning saad üle kontrollida, kas sõiduk on osalenud avariides või ega see pole mõne õnnetuse tagajärjel sootuks maha kantud.

Aga kui auto tuleb välismaalt?

Paljud ei tea, et detailset infot on võimalik sõiduki tausta kohta saada ka siis, kui sõiduk pärineb välismaalt. Erinevalt Eesti taustaga autodest tuleb siis lihtsalt taustakontrolli eest maksta. Tasulise kontrolli abil on võimalik muuhulgas välja selgitada:

  • kas sõiduk on osalenud avariis;
  • kas sõiduk on saanud mingil muul moel kahjustada;
  • kas sõiduki läbisõit on reaalne;
  • kas sõidukist, kui see on avariiline, on olemas ka fotod;
  • millistes riikides on auto arvel olnud;
  • ega tegemist pole varastatud autoga;
  • info varasema hooldusajaloo kohta;
  • ega sõidukit pole kasutatud mõnel eriviisil (rendiauto või taksona).

Sõltuvalt teenusepakkujast võivad need näitajad muidugi erineda, kuid kiire guugeldamise järel leiad mitu ettevõtet, kes just sellise taustainfo pakkumisele keskenduvad. Infot antakse sõiduki VIN koodi alusel. Seega pead selle kõigepealt müügikuulutusest üles otsima või müüjalt üle küsima.

Mehkeldamine pole kadunud

Aastaid tagasi oli läbisõiduga manipuleerimine suurem probleem kui see on täna, kuid täiesti kadunud pole see siiani. Sõidukite taustakontrolli firma carVertical viis alles hiljuti läbi uuringu, milles uuris hodomeetri tagasikerimist ning avastas, et selliste autode edetabelite tipus on eelkõige Saksa automargid (BMW ja Audi) ning just kallimad mudelid. Nii et kui sinagi oled kaalunud järgmiseks mõne ihaldusväärse „sakslase“ ostmist, ole eriti ettevaatlik.

Väga suur oht on alt minna ka USA-st toodud sõiduki ostmisega. Meediaski on üles kerkinud skeem, kus meile imporditakse auto, mis näeb välja uhiuus, kuid on tegelikult üles klopitud romu. Sellised sõidukid pärinevad oksjonitelt, kus müüakse muuhulgas taastamisele mittekuuluvaid autosid. Õigemini on taastamine võimalik, kuid seda õigesti tehes oleks see nii kulukas, et ei tasuks lihtsalt ära. Vrakid on üles leidnud Eesti ärimehed, kes sõiduki minimaalsete kuludega korda teevad ning siin pahaaimamatutele klientidele täiesti korraliku pähe maha müüvad. Kõik võib minna hästi, kui auto siin avariisse ei satu, kuid kui satub, võivad tagajärjed olla katastroofilised, sest järeleandmisi tehakse sageli just turvavarustuse arvelt.

USA sõidukite puhul on väga tavaline ka üleujutustes osalenud isendite siia transportimine. Vesi võib aga samuti olla sõidukit kahjustanud nii tõsiselt, et sellest õiget elulooma enam polegi. Just seepärast peaksidki end taustauuringut tehes kaitsma.

 

0% sissemaksega liisingu saad Kreditexist

Kõik ostavad tänapäeval autosid liisinguga. Aga mitte kõik ei osutu panga silmis sobivaks kliendiks. Õnneks saame meie pakkuda autoliisingut märksa paindlikematel tingimustel. Tee taotlus aegsasti, sest kuni 20. detsembrini saad liisingu 0% sissemaksega.

 

Kreditex autoliising

Auto vanus: piirangut pole

Liisingsumma: al 2000 €

Kuni summani 15 000 € pole kasko kohustuslik!